Od września bieżącego roku funkcjonuje w naszej szkole gabinet Integracji Sensorycznej.
Integracja Sensoryczna jest procesem neurologicznym, który obejmuję: rejestrację, przewodzenie i opracowanie informacji zawartych w bodźcach sensorycznych, tak aby mogły być użyte w celowym działaniu. Stanowi podstawę prawidłowego funkcjonowania w zakresie między innymi: motoryki, postawy, koordynacji, równowagi, uwagi, emocji oraz mechanizmów uczenia się, przetwarzanie sensoryczne jest skomplikowanym procesem, w którym układ nerwowy odbiera informacje od wszystkich zmysłów , następnie organizuje je i interpretuje tak, by mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu. U większości ludzi proces ten przebieg automatycznie, natomiast u osób z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego dzieje się inaczej. Zaburzenia te to złożona dysfunkcja układu nerwowego, powodująca często dysharmonię rozwoju dzieci i osób dorosłych. Ludzie z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nieprawidłowo interpretują odbierane bodźce sensoryczne, takie jak dotyk, dźwięk czy ruch. Jedni mogą czuć się nadmiernie pobudzeni ilością bodźców, inni – poszukiwać intensywnych doznań sensorycznych. Terapia integracji sensorycznej to szeroka gama aktywności, ćwiczeń i zabaw proponowanych dziecku, która ma wyzwalać konkretne reakcje sensoryczne, aby następowała poprawa w organizacji ośrodkowego układu nerwowego. Terapia ta zwana „naukową zabawą” odbywa się w przyjemnej sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i pomoce do stymulacji wszystkich systemów zmysłowych.
Nasza sala wyposażona jest w profesjonalny sprzęt podwieszany –platformę, hamak, konik, obręcze, T huśtawkę, grzybek, sprzęt naziemny – deskorolkę, kołyskę, maglownicę, kładkę, beczkę, krążki i ścieżki sensoryczne oraz wiele pomocy sensorycznych.
Trapię integracji sensorycznej dla uczniów szkół podstawowych z całego miasta Sanoka prowadzą wykwalifikowane terapeutyki SI p. Karina Dudek i p. Justyna Dygoń.