Drukuj

Kostka Rubika została wynaleziona pod koniec lat 70. Jedną z najpopularniejszych metod układania tej zabawki  jest Fridrich. Polega na czterech etapach: ułożenia krzyża, następnie tzw. F2L, czyli dwóch rzędów ścianek, OLL, czyli przestawienia wszystkich tych samych kolorów na górę oraz PLL – zamiany źle ułożonych klocków. Na zajęciach innowacyjnych z matematyki uczniowie klas piątych mieli okazję poznać metody układania kostki Rubika.
W tajniki tej trudnej sztuki wprowadził ich uczeń klasy 5 b Tomasz Tabisz, który przyniósł na zajęcia dużą ilość tradycyjnych kostek i najpierw zaprezentował swoje umiejętności, wszyscy byliśmy pod dużym wrażeniem sprawności manualnej Tomka. To wspaniale, że uczniowie naszej szkoły mają pasję i potrafią zarazić nią innych uczniów. Zachęcamy wszystkie dzieci do przygody z kostką Rubika, która kształtuje wyobraźnię przestrzenną, spostrzegawczość, wspomaga koncentrację, uczy logicznego myślenia i przewidywania kolejnych kroków. Uczniowie na zajęciach przekonali się o tym, że  układanie tej łamigłówki wymaga również cierpliwości oraz  wytrwałości. Tomkowi w prowadzeniu zajęć pomagał Michał Krupa, który także opanował trudną sztukę układania kostki. Jeszcze raz zachęcamy wszystkich uczniów próbujcie, próbujcie, kombinujcie i myślcie, nie przejmujcie się, że zepsujecie chwilowo coś, co udało się misternie ułożyć. Czasami trzeba zrobić krok do tyłu, by móc pójść dalej – zupełnie jak w życiu. Życzymy powodzenia!!!