Niektórzy uczniowie uważają, że matematyka jest trudnym przedmiotem. Ciągle liczby, cyfry, równania… Jednak w naszej szkole uczenie matematyki staje się ciekawsze. Uczniowie realizują projekty matematyczne, dzięki którym przyswajanie treści staje się łatwiejsze. Praca metodą projektu rozwija w uczniach aktywność, samodzielność, przedsiębiorczość i kreatywność. Uczniowie sami lub z pomocą nauczyciela szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania, dokonują wyborów, podejmują decyzje. Czują się jak badacze i odkrywcy, odnajdują radość w nauce. Projekt wiąże się ze zdobywaniem wiedzy i z kształtowaniem umiejętności poprzez działanie. Realizacja danego przedsięwzięcia pokazuje też, jak ważna jest współpraca w trakcie wykonywania różnych zadań. Okazuje się ona najefektywniejszym sposobem pokonywania trudności i rozwiązywania problemów. Praca tą metodą rozwija również poczucie odpowiedzialności. Klasa 4a realizowała projekt zatytułowany „Kwadratowy świat”. Na podstawie zdobytej wiedzy o własnościach kwadratów
i prostokątów uczniowie projektowali obrazek złożony z tych figur. Okazało się, że nie tak łatwo narysować te czworokąty na papierze bez kratek, a jeszcze trudniej wyciąć. Jednak pomysłowość dzieci nie zna granic i uczniowie wykonali ciekawe i oryginalne prace. Klasa 5a na lekcjach matematyki poznawała tajemnice trójkątów i realizowała projekt „W świecie trójkątów”. Uczniowie jeszcze raz udowodnili, że ich wyobraźnia i pomysłowość nie znają granic. Natomiast klasa 6b pracowała w grupach nad projektem „Diagramy procentowe”. Każdy zespół przechodził przez kilka etapów, jednak efekty pracy okazały się zadawalające. Przed uczniami kolejne projekty matematyczne, aby ich rezultaty okazały się tak samo ciekawe.
Projekty matematyczne
- Szczegóły
- Małgorzata Romaniak-Stanek