W szkole nie matematyka ma być nowoczesna,
ale jej NAUCZANIE.
René Thom
Innowacja to robienie czegoś innego lub robienie czegoś inaczej. Każda innowacja jest zmianą i przyczynia się do podniesienia atrakcyjności szkoły. Na międzyoddziałowych zajęciach innowacyjnych z matematyki uczniowie klas piątych doskonalili sprawność rachunkową oraz motywację do nauki poprzez zabawę grając w gry matematyczne. Wykorzystanie Technologii Komputerowej na tych zajęciach, tablicy interaktywnej do wspólnych powtórek, to nieodłączna część tych lekcji. To także doskonały sposób na zainteresowanie uczniów matematyką oraz idealne narzędzie do wyjaśniania trudniejszych treści. Wśród uczniów dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia, podczas których dzieci tworzyły własne bryły z prętów i złączy, co w dużym stopniu rozwijało wyobraźnię przestrzenną. Projektowanie labiryntów matematycznych sprawdzających znajomość tabliczki mnożenia to efekt pracy w grupach. W magiczną podróż po matematycznym świecie zabrał uczniów Kaczor Donald, który trafił do krainy Matemagii. Natomiast projekt, który wykorzystywał symetrię polegał na zaprojektowaniu kształtu płatków śniegu. Uczniowie na dodatkowych zajęciach z matematyki tworzyli wzory cyfr wykorzystując tangram, próbowali swoich sił z orgiami, projektowali kartki matematyczne, odkrywali zakodowane obrazki oraz mieli okazję zaprezentować swoje talenty w układaniu kostki Rubika. Przed nami kolejne wyzwania będziemy odkrywać tajemnice fraktali poznamy przykłady obiektów fraktalnych w przyrodzie i zastosowanie fraktali we wzornictwie, grafice komputerowej
i radiotelekomunikacji.