19 listopada 2019 r. uczniowie klas szóstych na zajęciach innowacyjnych z matematyki wyruszyli w tajemniczą podróż z dziedziny kryptologii. Poznali najpopularniejszy szyfr z czasów Cesarstwa Rzymskiego- szyfr Cezara, dowiedzieli się także, że najbardziej rozpowszechnionym sposobem przesyłania wiadomości za pomocą telegrafu był kod Morse’a, w którym cyfry i inne znaki są reprezentowane za pomocą kropek, kresek i odstępów. Dowiedzieli się również, że jedną z najsłynniejszych na świecie maszyn szyfrujących była Enigma. Uczniowie szyfrowali na zajęciach własną wiadomość z podanym przesunięciem, poznali sposób kodowania schematu układania budowli z sześciennych klocków. Ostatnim zadaniem było wymyślenie własnej metody szyfrowania wiadomości.
Okazało się, że szyfrowanie oraz deszyfrowanie zakodowanych wiadomości jest doskonałym sposobem na rozwijanie cierpliwości, uważności i dociekliwości u uczniów, ćwiczy logiczne myślenie i jest naprawdę przyjemną zabawą matematyczną.