Na innowacyjnych zajęciach międzyoddziałowych uczniowie klas siódmych poznali problem rozwiązany przez Archimedesa, jak głosi legenda, podczas kąpieli. Uczony zastanawiał się nad zadaniem polegającym na sprawdzeniu, czy podczas tworzenia korony dla króla Syrakuz nie doszło do oszustwa. Król miał pewne wątpliwości. Podejrzewał, że wykonujący koronę złotnik zastąpił część cennego kruszcu innym, tańszym metalem. Archimedes był w kropce do momentu, gdy wpadł na pomysł ściśle związany z sytuacją, w której się znalazł, leżąc w wannie. Historia o tym wielkim uczonym stanowiła pretekst do szerokich poszukiwań.
Uczniowie dowiedzieli się więcej o tym, czego dokonał Archimedes w matematyce w sztuce wojennej, jak zginął i w jakich sytuacjach nadal korzystamy z wyników jego prac. A także, jak się zakończyła historia ze złotnikiem i co dokładnie oznacza okrzyk, którym także uczniowie mogą świętować wyjście z impasu, z kropki.