W miesiącu wrześniu klasa 3a dołączyła do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Emocja. Czas trwania projektu to rok szkolny 2021/2022. Projekt w klasie 3a realizuje Pani Magdalena Błachuta.
Cele projektu:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci;
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości;
- Aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób;
- Integracja zespołu klasowego;
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość;
- Kreowanie poprawnych wartości i norm społecznych.
Projekt jest podzielony na pięć modułów realizowanych w oparciu o poniższą tematykę: Kraina Kreatywności, Kraina Wyobraźni, Kraina Mocy Słów, Kraina Empatii, Kraina Odwagi.
Klasa 3a w terminie od 10.09.2021 – 30.10.2021 realizowała moduł 1 – Krainę Kreatywności. Uczniowie poprzez różne metody i formy pracy mogli rozbudzić wiarę we własne możliwości, rozwinąć swoją kreatywność oraz zintegrować się, jako zespół klasowy.
Na pierwszych zajęciach dzieci za pomocą Emocjometru namalowali siebie i własnoręcznie podpisując się swoim imieniem rozpoczęli uczestnictwo w projekcie. Udział uczniów w zabawach ruchowych świetnie wpłynął na relacje w zespole klasowym. Wspólne oglądanie bajki „The Dot” pokazało, że wszyscy jesteśmy kreatywni, wystarczy tylko odkryć swój talent i wierzyć we własne możliwości. Kropka, historia Vashti to trafnie przekazana puenta o sile, talencie, kreatywności, pomysłowości i mocy, które drzemią w każdym z Nas. Również opowiadanie Igi Gromady pt. „Blok Rysunkowy” przedstawiło, że każdy z Nas jest wyjątkowy, mimo, że nie zawsze jest się najlepszym w każdej dziedzinie życia. Jeden z Nas jest mistrzem malowania, tańca, matematyki – inny natomiast mistrzem sportu czy śpiewu. Dopełnieniem poszczególnych zajęć było stworzenie prac pt. „Jestem Mistrzem w…”, gdzie następnie posegregowaliśmy nasze prace w grupy, aby pokazać dzieciom, że można mieć podobne talenty. Zróżnicowane ćwiczenia i zadania rozwinęły naszą kreatywność, daliśmy się ponieść wyobraźni. Uczniowie kolejny raz pokazali, że ich pomysłowość i możliwości są nieograniczone. Najbardziej trzecioklasistom spodobała się praca plastyczna z wykorzystaniem TIK „żywej kropki”, gdzie przy użyciu aplikacji nasze kropki ożyły. Natomiast dzięki termometrowi uczuć, przy pomocy kolorowej kropki zaznaczaliśmy swoje samopoczucie na początku i końcu zajęć.
Zajęcia z języka migowego poruszyły kwestię niepełnosprawności i empatii. Uczniowie wiedzą już, co to jest język migowy, kto posługuje się tym językiem oraz jak powinniśmy się zachowywać, gdy widzimy kogoś migającego. Dzięki lekcji z elementami języka migowego nauczyliśmy się migać „dzień dobry”, „do widzenia”, niektórzy nawet zapamiętali, jak miga się „proszę”, „dziękuję”, czy „przepraszam”. Na koniec zajęć wspólnie pożegnaliśmy się w języku migowym.
Poniżej przedstawiamy fotorelację z modułu 1 - Kraina Kreatywności.