Rozstrzygnięcie konkursu na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną
- Szczegóły
- Jagoda Gliściak
W dniu 30.03.2021r. nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na Najpiękniejszą Palmę Wielkanocną. Konkurs z uwagi na czas przedświąteczny cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem – do konkursu zgłoszono mnóstwo przepięknych palm. Uczniowie wykazali się pomysłowością i kreatywnością podczas tworzenia prac konkursowych. Komisja konkursowa miała bardzo trudne zadanie, aby wybrać zwycięzców.
Dla wszystkich osób, które brały udział w konkursie przygotowano pamiątkowe dyplomy. Na osoby, które zajęły miejsca czekają przygotowane nagrody. Z uwagi na naukę zdalną nagrody i dyplomy dla klas 1 – 3 wraz z palmami, które nie zostały odebrane zostaną rozdane po powrocie uczniów do nauki stacjonarnej. Uczniowie klas starszych mogą odebrać nagrody i dyplomy wraz ze swoimi pracami po uzgodnieniu terminu z Panią Gliściak Jagodą (za pomocą aplikacji Teams).
Dziękujemy bardzo uczniom za tak ogromne zaangażowanie i wspaniałą pracę, którą włożyli w swoje arcydzieła. Gratulujemy!
KWIECIEŃ MIESIĄCEM AUTYZMU
- Szczegóły
- Anna Nater - Chlebińska
2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony z inicjatywy Kataru popartej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w celu propagowania wiedzy na temat spektrum autyzmu, oraz aby zwrócić uwagę na dyskryminację, przemoc i wykluczenie, których doświadczają osoby ze spektrum autyzmu. Autyzm to zaburzenie o charakterze neurologicznym związane z nieprawidłową pracą mózgu. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że autyzm występuje u 1 na 100 dzieci. Oznacza to, że w Polsce występuje ich około 400 tysięcy. Fundacja JiM podaje, że 95% Polaków nie potrafi wyjaśnić dokładnie, czym jest autyzm, 54% społeczeństwa czerpie wiedzę o autyzmie z filmów i seriali, a tylko 10% Polaków zdaje sobie sprawę z tego, jak często diagnozowany jest autyzm.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją stworzoną dla uczniów naszej szkoły, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm i jak czują się osoby dotknięte tym zaburzeniem.
Konkurs Mitologiczny
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
W drugiej części konkursu mitologicznego dla klas piątych uczestnicy rozwiązywali test ze znajomości mitologii z elementami wiedzy z gramatyki i ortografii. Ten etap konkursu z powodu pandemii został zorganizowany online i za pytania zamknięte oraz otwarte można było w sumie otrzymać 58 punktów. Najwyższe wyniki osiągnęli:
I MIEJSCE Pawelec Natalia kl.5b 49 pkt
II MIEJSCE Mikuś Olaf kl. 5b 44 pkt
III MIEJSCE Orzechowski Filip kl. 5a 42 pkt
Wołoszczak Laura kl. 5b 42 pkt
Ząbczyk Julia kl. 5a 42 pkt
Przygotowaniem quizu oraz organizacją konkursu zajęła się pani Anita Leszczyńska.
Serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom i uczestnikom!
TWÓRCZOŚĆ LITERACKA W KONKURSIE MITOLOGICZNYM DLA UCZNIÓW KLAS PIĄTYCH
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
Mity i wierzenia starożytnych Greków i Rzymian zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie uczniów – zwłaszcza, że opowieści o bogach, herosach i bohaterach bywają zaskakująco aktualne. Podsumowaniem omawianych w klasach piątych mitów był konkurs składający się z dwóch części. W pierwszej chętni uczniowie mieli za zadanie napisać własny mit opierając się na wiedzy zdobytej podczas zajęć. Powstały teksty ciekawe, twórcze i pełne wyobraźni. Komisja nagrodziła mity uczniów:
I MIEJSCE Laura Wołoszczak „Elina i Evander”– za ciekawą treść i wymyślenie niezwykłych bohaterów mitu, doskonały styl wypowiedzi, poprawnie wprowadzone dialogi oraz piękną oprawę plastyczną pracy.
II MIEJSCE Filip Sobka „Mit o Delu” – za wykreowanie prawdziwie mitycznego bohatera i interesujące opisanie jego pochodzenia oraz przygód pozostawiających czytelnikowi naukę o sensie życia, także za staranną formę plastyczną i okładkę mitu.
III MIEJSCE Hubert Giebułtowicz „Adopcja Cerbera” – za pomysłowe opisanie szczenięcych lat groźnego potwora na Olimpie i płatanych tam przez niego bogom figli, urocze ilustracje i staranność pod względem plastycznym.
WYRÓŻNIENIA:
Natalia Pawelec „Mit o koronawirusie na Olimpie” – za twórcze odniesienie w micie do otaczającej nas rzeczywistości pandemii i dowcipne przeniesienie lockdownu na Olimp.
Filip Stencel „Mit Orfeusz i Selena” – za oryginalne połączenie przygód bogów i bohaterów znanych z mitologii i samodzielnie wymyślonej postaci.
Organizacji konkursu podjęła się pani Anita Leszczyńska. Wszystkie dostarczone prace były ciekawe i pomysłowe, dlatego serdecznie gratulujemy laureatom i uczestnikom!
SZKOLNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO „MASTER OF ENGLISH”
- Szczegóły
- Anita Leszczyńska
30 marca 2021 r. odbył się szkolny konkurs z języka angielskiego dla uczniów klas ósmych. Konkurs z powodu pandemii został zorganizowany online na platformie Quizizz i był dla uczestników cenną formą powtórzenia oraz sprawdzenia swoich umiejętności przed egzaminem ósmoklasisty. Quiz składał się z 45 zadań zamkniętych oraz otwartych, w których uczniowie mogli sprawdzić swoją znajomość słownictwa, gramatyki oraz funkcji językowych. Pytania nie były łatwe, dlatego należy podkreślić, że zwycięzcy osiągnęli bardzo wysokie wyniki:
- Adrian Florko 97%
- Martyna Ziajka 96%
Miłosz Lichtenberg 96% - Szymon Dębiński 93%
Pozostali uczestnicy także poradzili sobie bardzo dobrze, gdyż średnia konkursu wyniosła 79% punktów. Przygotowaniem quizu i organizacją konkursu zajęła się pani Anita Leszczyńska. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom!
Życzenia od Szkolnego Koła Wolontariatu
- Szczegóły
- Jagoda Gliściak
Ostatnie tygodnie są dla nas wszystkich wyjątkowo trudne. Pandemia koronawirusa spowodowała wszechobecny strach i wzajemną nieufność ludzi wobec siebie. W tym anormalnym czasie najważniejsze, ale i najtrudniejsze zadanie stoi przed każdym z nas – pamiętajmy o drugiej osobie!
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy szkolne Koło Wolontariatu przygotowało kartki świąteczne z życzeniami dla pracowników oddziału Urazowo – Ortopedycznego sanockiego szpitala oraz dla pacjentów, którzy walczą z wirusem z dala od swoich rodzin i bliskich.
Pamiętajmy o sobie każdego dnia. W tym trudnym czasie kartka z życzeniami lub telefon jest miłym gestem, który zajmie nam kilka chwil a sprawi, że drugi człowiek poczuje się kochany.
W nadziei, że to ostatnie święta, podczas których musimy przestrzegać obostrzeń pragnę w imieniu Szkolnego Koła Wolontariatu złożyć wszystkim uczniom, rodzicom, dyrekcji, nauczycielom oraz wszystkim pracownikom szkoły spokojnych świąt Wielkanocnych, spędzonych w rodzinnym gronie. Niech ten szczególny okres będzie czasem zadumy, wyciszenia, wypoczynku i prawdziwej radości.
Opiekunowie i uczniowie
Szkolnego Koła Wolontariatu
"SMART - to znaczy mądrze!" - program profilaktyczny dotyczący problemu uzależnienia od Internetu i urządzeń mobilnych wywołanego epidemią COVID-19.
- Szczegóły
- Regina Nagórny
Niniejszym informuję, iż nasza szkoła bierze udział w programie profilaktycznym „SMART - to znaczy mądrze!”. Pandemia koronawirusa zmieniła nasze nastawienie do zdalnych technologii, a nauka z dnia na dzień przeniosła się do Internetu. Obecnie zmartwieniem zarówno rodziców jak i nauczycieli jest zadbanie o umiar i bezpieczeństwo dzieci podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Pomocą służy niniejszy program, który pozwala nauczyć dzieci bezpiecznych zasad korzystania z Internetu, a rodzicom ułatwia wczesne zdiagnozowanie problemów wynikających z nadużywania technologii cyfrowych przez młodzież.
W ramach programu w najbliższym czasie zostaną udostępnione materiały dla dzieci, ich rodziców oraz wychowawców.
Zachęcam do korzystania!
Pedagog